Home » Blog » Wekelijkse lessen » Tai Chi voor Senioren

Tai Chi voor Senioren

door | 27 dec, 2020 | Beweegspecialisten, Wekelijkse lessen

Tai Chi voor senioren helpt senioren soepel en fit te blijven door op een eigen niveau rustige bewegingen uit te voeren
Tai Chi voor senioren is voor alle leeftijden, ongeacht de fysieke conditie. De cursus wordt gegeven op verschillende niveau’s, varierend van staand tot voornamelijk zittend.
Tai Chi, een van oorsprong Chinese bewegingsleer die door iedereen beoefend kan worden. Het kent vrij eenvoudige, vloeiende bewegingsoefeningen waarin alle gewrichten en spieren worden ontspannen, losgemaakt en bewogen. Hierdoor is Tai Chi een zeer geschikte bewegingsvorm voor senioren.
De oefeningen in de Tai Chi les voor senioren worden in een ontspannen sfeer gegeven en worden als zeer ontspannend ervaren. Het is effectief als valpreventie, bevordert de energiedoorstroming, zorgt voor een verbeterde de bloedsomloop en werkt rustgevend op lichaam en geest. Een manier van bewegen waardoor je volledig tot jezelf komt.
Iedereen kan meedoen bij Tai Chi voor senioren. De oefeningen zijn niet leeftijdsgebonden. Ook fysieke beperkingen zijn geen probleem. De oefeningen kunnen zowel staand als zittend gegeven worden. Je bevordert een grote mate van lichamelijke ontspanning, je bouwt er spierkracht mee op; een manier van fit bewegen. Bovendien is het heel leuk om te doen. 

Bij Studio Neem Tijd kun je kiezen uit 3 verschillende niveaus:

Niveau 1: Cursisten die gemakkelijk kunnen staan en lopen en met leeftijdsgenoten willen bewegen (zonder competitie).

Niveau 2: Cursisten die het iets rustiger aan moeten doen en niet de hele les kunnen staan of door de zaal bewegen. Een deel van de les wordt op een stoel gegeven.

Niveau 3: Bewegen op maat voor cursisten met sterke beperkingen. De gehele les wordt op een stoel gegeven. Tot deze groep behoren ook deelnemers met chronische aandoeningen (parkinson, reuma, hartklachten, etc).

Over Inge

 

Ik ben erkend Dans, Zhineng- en Tai Chi docent. Daarnaast heb ik  de opleiding tot BOCAM therapeute gevolg, de medische basiskennis en vele andere bijscholingen in de medische qigong.

Gerelateerde artikelen

Tai Chi Qigong

Tai Chi Qigong

Tai Chi vergroot de souplesse en concentratie en zorgt voor een goede doorstroom van energie.
Tai Chi is voor iedereen die met aandacht wilt bewegen en ontspannen. Geschikt voor alle leeftijden en zonder voorkennis.

Lees meer
Blij(F) Bewegen

Blij(F) Bewegen

Blij (F) Bewegen
Wil jij je fysiek en mentaal lekkerder voelen, maar denk je dat dit niet meer mogelijk is?
Blij (F) Bewegen zet mensen letterlijk en figuurlijk in beweging.

Lees meer
Spine Qigong

Spine Qigong

Waarom is een soepele rug zo belangrijk
Het los en soepel maken van de wervelkolom is belangrijk, Een soepele rug zorgt voor een toename van de voorraad basis Qi (levensenergie).

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Regelmatig plaats ik via mijn blog artikelen leuke oefeningen, meditatie’s en verdiepende teksten.

Deze kun je gratis volgen om je kennis te vergroten, beter te ontspannen of gewoon even lekker te bewegen.

Je hebt je met succes ingeschreven!

Tweet
Share
Share
Pin