Home » Blog » Wekelijkse lessen » Body & Mind of Keep fit les

Body & Mind of Keep fit les

door | 27 dec, 2020 | Wekelijkse lessen

Een heerlijke sportles met veel persoonlijke aandacht. Wat dacht je van een eenvoudig trainingsprogramma dat je lichaam snel, verantwoord en doeltreffend ‘in shape’ brengt? Tijdens de Body en Mind les ondervind je het allemaal!
Inhoud van de cursus
Warming up: om je spieren en gewrichten veilig en verantwoord te kunnen belasten, is het verstandig ze eerst goed op te warmen. De warming up bereidt je zowel lichamelijk als geestelijk voor op de eigenlijke oefeningen.
Pilates: tijdens de Pilates grondoefeningen leer je eerst het skelet in de juiste lijn te zetten en bewust te worden van hoe dat voelt. Dan leren we de stabilisatie-spieren te gebruiken en te voelen om tijdens de activiteit (belasting) het lichaam in balans te houden. We gebruiken en trainen de spieren in de juiste functie. Pilates werkt dus houdingscorrigerend, spierbalans corrigerend, spierkracht verhogend en verbetert de timing (coördinatie) van de spieren. Het geheim en het succes van de Pilates grondoefeningen zitten ‘m in de eenvoud en doeltreffendheid van de oefeningen.
Yoga en Tai Chi: Yoga en Tai Chi springt in op al het bovengenoemde. We leren bewust te worden van ons lichaam. Het scheppen van een balans tussen lichaam en geest staat bij Yoga en Tai Chi centraal. Lichamelijk worden alle spieren en weefsels geactiveerd en door middel van je ademhaling wordt er een brug geslagen tussen lichaam en geest. Yoga en Tai Chi geeft je op een eenvoudige manier balans, kracht, flexibiliteit, energie, concentratie en ontspanning. Het verschil met de Keep fit les is dat de Body & Mind les 15 minuten langer duurt en daarom uitgebreider ingaat op het ontspanningsgedeelte aan het einde van de les.

Over Inge

 

Ik ben erkend Dans, Zhineng- en Tai Chi docent. Daarnaast heb ik  de opleiding tot BOCAM therapeute gevolg, de medische basiskennis en vele andere bijscholingen in de medische qigong.

Gerelateerde artikelen

Tai Chi voor Senioren

Tai Chi voor Senioren

Tai Chi voor senioren helpt senioren soepel en fit te blijven door op een eigen niveau rustige bewegingen uit te voeren
Tai Chi voor senioren is voor alle leeftijden, ongeacht de fysieke conditie. De cursus wordt gegeven op verschillende niveau’s, varierend van staand tot voornamelijk zittend.

lees verder
Passie voor …

Passie voor …

Er was eens een meisje met een passie voor dansen. Als klein meisje danste ze al in haar kamer op muziek en later begon ze lessen te volgen bij een...

lees verder
Hier & Nu

Hier & Nu

Niet het doel, maar de weg ernaartoe, de beleving van het nu, het gevoel is belangrijk. Door te oefenen gaan we voelen. Door ontspannen gaan we...

lees verder

1 Reactie

  1. Hennie Schröder

    Hallo, vriendin en ik hebben interesse. Allebei midden 50 jaar. Veel onderrug klachten waar door de grondoefeningen bij pilates niet goed uitvoerbaar zijn. Welke tai chi vorm raad je aan? Vriendelijke groet, Hennie Schröder

    Reageer

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Regelmatig plaats ik via mijn blog artikelen leuke oefeningen, meditatie’s en verdiepende teksten.

Deze kun je gratis volgen om je kennis te vergroten, beter te ontspannen of gewoon even lekker te bewegen.

Je hebt je met succes ingeschreven!

Tweet
Share
Share
Pin