Home » Blog » Wekelijkse lessen » Body & Mind of Keep fit les

Body & Mind of Keep fit les

door | 27 dec, 2020 | Wekelijkse lessen

Een heerlijke sportles met veel persoonlijke aandacht. Wat dacht je van een eenvoudig trainingsprogramma dat je lichaam snel, verantwoord en doeltreffend ‘in shape’ brengt? Tijdens de Body en Mind les ondervind je het allemaal!
Inhoud van de cursus
Warming up: om je spieren en gewrichten veilig en verantwoord te kunnen belasten, is het verstandig ze eerst goed op te warmen. De warming up bereidt je zowel lichamelijk als geestelijk voor op de eigenlijke oefeningen.
Pilates: tijdens de Pilates grondoefeningen leer je eerst het skelet in de juiste lijn te zetten en bewust te worden van hoe dat voelt. Dan leren we de stabilisatie-spieren te gebruiken en te voelen om tijdens de activiteit (belasting) het lichaam in balans te houden. We gebruiken en trainen de spieren in de juiste functie. Pilates werkt dus houdingscorrigerend, spierbalans corrigerend, spierkracht verhogend en verbetert de timing (coördinatie) van de spieren. Het geheim en het succes van de Pilates grondoefeningen zitten ‘m in de eenvoud en doeltreffendheid van de oefeningen.
Yoga en Tai Chi: Yoga en Tai Chi springt in op al het bovengenoemde. We leren bewust te worden van ons lichaam. Het scheppen van een balans tussen lichaam en geest staat bij Yoga en Tai Chi centraal. Lichamelijk worden alle spieren en weefsels geactiveerd en door middel van je ademhaling wordt er een brug geslagen tussen lichaam en geest. Yoga en Tai Chi geeft je op een eenvoudige manier balans, kracht, flexibiliteit, energie, concentratie en ontspanning. Het verschil met de Keep fit les is dat de Body & Mind les 15 minuten langer duurt en daarom uitgebreider ingaat op het ontspanningsgedeelte aan het einde van de les.

Over Inge

 

Ik ben erkend Dans, Zhineng- en Tai Chi docent. Daarnaast heb ik  de opleiding tot BOCAM therapeute gevolg, de medische basiskennis en vele andere bijscholingen in de medische qigong.

Gerelateerde artikelen

Spine Qigong

Spine Qigong

Waarom is een soepele rug zo belangrijk
Het los en soepel maken van de wervelkolom is belangrijk, Een soepele rug zorgt voor een toename van de voorraad basis Qi (levensenergie).

Lees meer
Blij(F) Bewegen

Blij(F) Bewegen

Blij (F) Bewegen
Wil jij je fysiek en mentaal lekkerder voelen, maar denk je dat dit niet meer mogelijk is?
Blij (F) Bewegen zet mensen letterlijk en figuurlijk in beweging.

Lees meer
Zhineng Qigong

Zhineng Qigong

Zhi Neng Qigong is een Chinese bewegingsleer en uitermate effectief voor het versterken van zowel lichaam als geest. De eenvoudige oefeningen stimuleren de doorstroom van energie (Qi) en maken je lichaam ontspannen en krachtig.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Regelmatig plaats ik via mijn blog artikelen leuke oefeningen, meditatie’s en verdiepende teksten.

Deze kun je gratis volgen om je kennis te vergroten, beter te ontspannen of gewoon even lekker te bewegen.

Je hebt je met succes ingeschreven!

Tweet
Share
Share
Pin